Kako do boljših fotografij konj

Kako do boljših fotografij konj

2398
0
SHARE

Danes lahko skoraj vsak lovi trenutke življenja skozi objektiv. V večini primerov ni težko posneti dobro osvetljene, čiste in zadovoljivo ostre fotografije zahvaljujoč napredni tehnologiji, ne glede na to, ali fotografiramo s cenenim kompaktnimi ali dragimi zrcalno – refleksnimi fotoaparati.
Verjamem, da se vsi “konjeljubci” po svoje trudimo narediti čim boljše fotografije konjev. Pri tem ni važno, ali jih bomo uporabili na spletu, v oglasu ali jih imeli za svoj domači album. Verjetno smo skoraj vsi pri pregledovanju svojih fotografij na ekranu oz. papirju tu in tam opazili vsaj kakšno manjšo napako ali moteč element …
V nadaljevanju sledi nekaj osnovnih nasvetov, kako do boljših fotografij konj. {+++}

Spodaj opisana pravila so zgolj nasveti, ki jih lahko izvirno kršimo.

Primerna svetloba oz. čas fotografiranja

Najbolj neprimerna svetloba za fotografiranje je direktno sonce, predvsem v opoldanskem času. Takrat so sence zelo močne – črne, svetli predeli fotografij pa ponavadi “prežgani” – popolnoma beli. Če se le da, izberemo primernejši čas za fotografiranje – jutro ali večer. Kadar fotografiramo v sončnem vremenu, se postavimo vstran od sonca, le-to naj bo za našim hrbtom.
Marsikdo misli, da oblačno vreme ni primerno za fotografiranje, a se moti. Posnetki, posneti v oblačnem vremenu, so veliko bolj “čisti”.
Najbolj primerna svetloba za fotografiranje je t.i. “difuzna” svetloba – enakomerno razdeljena oz. razpršena.

 

Primer 1: Fotografija je bila posneta na western tekmovanju (meseca junija, okrog 13. ure), ki je potekalo na prostem. Vidne so močne sence (črnine na konju, jahačev obraz…), svetlejši deli fotografije (konjeva lisa, jahačeva srajca…) pa so na določenih mestih popolnoma beli – “prežgani”. Oboje je posledica močnega, direktnega sonca in je na fotografiji nezaželjeno.

 

 

Primer 2: Fotografija brez močnih senc in “prežganin”, posneta v nekoliko oblačnem vremenu.

 

Zorni kot

Najbolj realno fotografijo objekta (konja) dobimo, če je v višini naših oz. fotografovih oči. Za dobro fotografijo se je torej potrebno potruditi – počepniti ali se celo vleči na tla. Da ne govorimo o kakšnih vmesnih pozah, plezanju po drevesih ipd.

Primer 1: Konj fotografiran malenkost “od zgoraj”. Za realnejšo in lepšo fotografijo bi moral počepniti, še posebej ker ima glavo pri tleh. V kolikor bi dvignil glavo, bi morda že bil na nivoju mojih oči.
(Razen tega fotografijo pestijo še druge težave, kot je el. pastir v ozadju, nekoliko čudna konjeva poza, ne preveč idilično – blatno okolje …O vsem tem razmišljajmo preden posnamemo fotografijo in bodimo čim bolj gibljivi.)

 

Primer 2: Za fotografijo tega majhnega žrebička in dekleta, ki sedi v travi, je bilo treba počepniti, oz. se spustiti na njun nivo.

 

Prostor za gibanje oz. smer pogleda

Pri fotografiranju objekta (konja), ki se premika, moramo paziti, da pred njim v smeri gibanja pustimo dovolj prostora. Objektu (konju), ki miruje, pustimo dovolj prostora v smeri njegovega pogleda.

 

 

 

Primer 1: Konj ima pred sabo premalo prostora za gibanje. Gledalcu se zdi, da bo pravkar odkasal s fotografije.

 

 

 

 

Primer 2: Konj ima pred sabo dovolj prostora za gibanje. Oči gledalca mirno sledijo konjevemu gibanju.

 

 

Primer 3: Konj miruje, v smeri njegovega pogleda je premalo prostora. Gledalcu se zdi utesnjen, zanima ga, kam se je zazrl. Pokončni format v tem primeru ni bila prava odločitev. 

 

 

 

 

Primer 4: Konj miruje, v smeri njegovega pogleda je dovolj prostora. Gledalec ne čuti utesnjenosti, z očmi mirno potuje od konjevih oči do desnega roba fotografije.

 

Pravilo tretjin

Objekt (konj), postavljen v center fotografije, deluje zelo statično, nezanimivo in nedinamično. Če pa upoštevamo t.i. pravilo tretjin, si format navidezno razdelimo na 3×3 polja in objekt (konja) postavimo v eno izmed namišljenih tretjin. Tako postavljen objekt oko gledalca popelje v fotografijo, ki je s tem zanimivejša in ima večjo estetsko vrednost.

 

Primer 1: Centralna kompozicija konjskega očesa. 

 

 

 

 

 

 

Primer 2: Oko postavljeno v eno od tretjin.

 

 

Primer 3: Decentralizirana kompozicija 

 

 

 

 

 

 

Primer 4: Decentralizirana kompozicija

PRAVILA LAHKO USTVARJALNO PREKRŠIMO

Kot sem že v začetku napisal, zgoraj opisanih pravil ni potrebno vedno upoštevati … Za kršenje se največkrat odločimo, ko želimo določeno lastnost še posebej poudariti ali s fotografijo sporočiti kaj globjega …

 

 

 

 

Fotografiranje proti svetlobi. Kontrasvetloba v tem primeru poudarja drobce peska pod konjevimi nogami in prah, ki se dviga. Silhuetni način prikazovanja meglice še bolj poudari in fotografiji daje občutek globine.

 

Močno sonce. Fotografija je zelo kontrastna zaradi direktnih žarkov svetlobe zahajajočega sonca, ki svetijo skozi okno boksa. Močne sence še bolj poudarijo občutek zaporniškega življenja konja v boksu.

Želim vam obilo užitkov pri fotografiranju in čim več dobrih fotografij.

Bine

BREZ KOMENTARJEV